Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

Педагогічні технології розвитку творчої уяви старших дошкільників у розвивальному середовищі закладу дошкільної освіти

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Пухкан, Вікторія Вікторівна
dc.contributor.author Pukhkan, Victoria Victorivna
dc.date.accessioned 2024-02-27T08:03:50Z
dc.date.available 2024-02-27T08:03:50Z
dc.date.issued 2024-01-23
dc.identifier.citation Пухкан В. В. Педагогічні технології розвитку творчої уяви старших дошкільників у розвивальному середовищі закладу дошкільної освіти : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 012 Дошкільна освіта. Освітньої програми : Дошкільна освіта. Альтернативна дошкільна освіта / Кер. : канд. пед. н., доц. Іванова Д. Г. – Ізмаїл, 2024. – 86 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2033
dc.description In the modern world, filled with regular social, technical, and socio-political transformations, it is necessary to have the ability to quickly and non-standardly solve emerging life problems. That is why the formation of a creatively active personality is an urgent task facing the education system today. Creative imagination is aimed at the independent creation of new original objects and phenomena. Fantastic images that arise in children's imaginations are often embodied in artistic, technical and scientific creativity. Psychologists such as L.A. Wenger, M.V. Vovchyk-Blakytna, O.M. Dyachenko, O.V. Zaporozhets, G.S. Kostyuk, S.L. Kiselyova, S.E. Kulachkivska, but still these issues have not been sufficiently disclosed, which led to the choice of the subject of the qualification work. The purpose of the research is to substantiate the scientific-theoretical, methodological and practical features that will contribute to the effectiveness of the development of the creative imagination of preschool children in the modern educational system. The object of research is the creative imagination of preschool children. The subject of the research is the peculiarities of the development of the creative imagination of preschool children. The following research methods were used during the performance of the tasks of the qualification work: general scientific (analysis, synthesis and generalization of scientific sources); empirical methods (pedagogical observation, conversation, analysis of students' creative works, pedagogical experiment), statistical (quantitative and qualitative analysis of the received information). In the work based on the analysis of scientific sources, creative imagination is characterized as a mental process; the peculiarities of the development of children's creative imagination in the modern type of preschool education are substantiated; defined psychological and pedagogical conditions for the development of creative imagination of preschool children; methodical recommendations for the organization of classes on the development of creative imagination of preschoolers are described, namely: classes on visual activity, plasticine and appliqué; the state of development of creative imagination of older preschool children was monitored; the developed and implemented set of classes is aimed at developing the creative imagination of older preschool children. The basis of the experimental study is the communal preschool education institution of the combined nursery-kindergarten type No. 34 "Delfinyatko" of the Izmail city council of the Izmail district of the Odesa region. 33 children participated in the experiment. The experimental group was represented by the children of the first group in the number of 16 people, the control group was represented by the children of the second group in the number of 17 people. The average age of the experiment participants is 5-6 years. uk_UA
dc.description.abstract У сучасному світі, наповненому регулярними суспільними, технічними і соціально-політичними перетвореннями, необхідно мати здатність оперативно і нестандартно вирішувати виникаючі життєві проблеми. Саме тому актуальним завданням, що стоїть перед системою освіти на сьогоднішній день, виступає формування творчо активної особистості. Творча уява спрямована на самостійне створення нових оригінальних предметів і явищ. Фантастичні образи, які виникають у дитячій уяві, нерідко знаходять втілення в художній, технічній і науковій творчості. Концептуальні основи проблеми розвитку творчої уяви дітей дошкільного віку розробляли у своїх дослідженнях такі психологи, як Л. А. Венгер, М. В. Вовчик-Блакитна, О. М. Дяченко, О. В. Запорожець, Г. С. Костюк, С. Л. Кисельова, С. Є. Кулачківська, але й досі ці питання розкрито недостатньо, що й зумовило вибір теми кваліфікаційної роботи. Мета дослідження полягала в обґрунтуванні науково-теоретичних засад, вивченні методичних та практичних особливостей, які сприяють ефективності розвитку творчої уяви дітей дошкільного віку в сучасному закладі дошкільної освіти. Об’єкт дослідження – творча уява дітей дошкільного віку. Предметом дослідження постали педагогічні технології розвитку творчої уяви дітей старшого дошкільного віку. Під час виконання завдань кваліфікаційної роботи використано такі методи дослідження: загальнонаукові (аналіз, синтез та узагальнення наукових джерел); емпіричні методи (педагогічне спостереження, бесіда, аналіз творчих робіт вихованців, педагогічний експеримент), статистичні (кількісний і якісний аналіз отриманої інформації). У роботі на основі аналізу наукових джерел охарактеризовано творчу уяву як психічний процес; обґрунтовано особливості розвитку творчої уяви дітей в ЗДО сучасного типу; визначені психолого-педагогічні умови розвитку творчої уяви дітей дошкільного віку; описано методичні рекомендації з організації занять з розвитку творчої уяви дошкільнят, а саме: занять з зображувальної діяльності, пластилінографії та аплікацією; проведено моніторинг стану розвитку творчої уяви дітей старшого дошкільного віку; розроблений та впроваджений комплекс занять спрямований на розвиток творчої уяви дітей старшого дошкільного віку. Базою експериментального дослідження є Комунальний заклад дошкільної освіти комбінованого типу ясла-садок №34 «Дельфінятко» Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області. В експерименті брали участь 33 дитини. Експериментальну групу представляли діти першої групи в кількості 16 осіб, контрольну групу представляли діти другої групи в кількості 17 осіб. Середній вік учасників експерименту 5-6 років. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject творча уява uk_UA
dc.subject творча діяльність uk_UA
dc.subject творчий розвиток uk_UA
dc.subject зображувальна діяльність uk_UA
dc.subject аплікація uk_UA
dc.subject пластилінографія uk_UA
dc.subject нетрадиційні творчі заняття uk_UA
dc.subject діти дошкільного віку uk_UA
dc.subject creative imagination uk_UA
dc.subject creative activity uk_UA
dc.subject creative development uk_UA
dc.subject visual activity uk_UA
dc.subject application uk_UA
dc.subject plasticine uk_UA
dc.subject non-traditional creative activities uk_UA
dc.subject children of preschool age uk_UA
dc.title Педагогічні технології розвитку творчої уяви старших дошкільників у розвивальному середовищі закладу дошкільної освіти uk_UA
dc.title.alternative Pedagogical technologies for the development of the creative imagination of senior preschool students in the developmental environment of the preschool education institution uk_UA
dc.type Thesis uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу