Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

Роль української народної казки у формуванні соціокультурної компетентності старших дошкільників

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Саєвська, О. В.
dc.contributor.author Saevska, O. V.
dc.date.accessioned 2024-02-27T09:18:12Z
dc.date.available 2024-02-27T09:18:12Z
dc.date.issued 2024-01-23
dc.identifier.citation Саєвська О. В. Роль української народної казки у формуванні соціокультурної компетентності старших дошкільників : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 012 Дошкільна освіта. Освітньої програми : Дошкільна освіта. Інклюзивна освіта / Кер. : докт. пед. н., проф. Кічук Н. В. – Ізмаїл, 2024. – 90 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2036
dc.description In preschool age, the formation of sociocultural competence is important for the child's development. This process includes interacting with peers, understanding basic social norms, adapting to new situations, and mastering the cultural aspects of the surrounding environment. A ukrainian folk tale can effectively contribute to the formation of sociocultural competence in preschoolers, especially older preschoolers. This can be achieved through the reflection of cultural values. The relevance of the raised problem lies in the fact that fairy tales allow children to understand and appreciate ukrainian traditions, rites, and customs. Through folk tales, children expand their vocabulary, develop the ability to express their thoughts and understand others. Also, fairy-tale characters help children in understanding social roles, interaction and conflict resolution. The purpose of the study is to determine the pedagogical principles of the formation of sociocultural competence in children of older preschool age by means of ukrainian folk tales. The object of the study is the process of formation of sociocultural competence in children of older preschool age. The subject of the study is a folk tale as a means of positive socialization of a child of older preschool age. The methodological basis of the qualification work is general scientific research methods at the theoretical level: analysis, synthesis and generalization of scientific sources; empirical level: pedagogical observations, conversations, interviews. The work, based on the analysis of reference sources, clarified the pedagogical content of the concept of "positive socialization"; the factors of positive socialization of a child of older preschool age are determined; the uniqueness of the Ukrainian folk tale as a means of positive socialization of a child of older preschool age was revealed; the content of the construct "child's protest" was clarified as a manifestation of the difficulties of an older preschooler with regard to positive socialization; methodical recommendations for subjects of preschool education 9 aimed at optimizing the process of positive socialization of a child of older preschool age have been developed. It became the basis of the research Reniysʹkyy zaklad doshkilʹnoyi osvity (Yasla-sadok) «Chomuchka» Reniysʹkoyi misʹkoyi rady Izmayilʹsʹkoho rayonu. 20 children of older preschool age took part in the study. uk_UA
dc.description.abstract У дошкільному віці формування соціокультурної компетентності важливе для розвитку дитини. Цей процес включає у себе взаємодію з однолітками, розуміння базових соціальних норм, адаптацію до нових ситуацій та освоєння культурних аспектів оточуючого середовища. Українська народна казка може ефективно сприяти формуванню соціокультурної компетентності у дошкільників, а особливо старших дошкільників. Це може бути досягнуто через відображення культурних цінностей. Актуальність порушеної проблеми полягає в тому, що казки дозволяють впроваджувати у дітей розуміння та цінування українських традицій, обрядів, та звичаїв. Через народні казки діти розширюють свій словник, розвивають вміння висловлювати свої думки та розуміти інших. Також, казкові персонажі допомагають дітям у розумінні соціальних ролей, взаємодії та вирішенні конфліктів. Мета дослідження полягає у визначені педагогічних засад формування соціокультурної компетентності у дітей старшого дошкільного віку засобами української народної казки. Об'єктом дослідження є процес формування соціокультурної компетентності у дітей старшого дошкільного віку. Предметом дослідження постає народна казка як засіб позитивної соціалізації дитини старшого дошкільного віку. Методологічною основою кваліфікаційної роботи є загальнонаукові методи дослідження теоретичного рівня: аналіз, синтез та узагальнення наукових джерел; емпіричного рівня: педагогічні спостереження, бесіди, інтерв'ювання. У роботі на основі аналізу довідкових джерел уточнено педагогічний зміст поняття «позитивна соціалізація»; визначено фактори позитивної соціалізації дитини старшого дошкільного віку; виявлено своєрідність української народної казки як засобу позитивної соціалізації дитини старшого 7 дошкільного віку; уточнено змістове наповнення конструкту «дитячий протест» як вияву труднощів старшого дошкільника щодо позитивної соціалізації; розроблено методичні рекомендації суб’єктам дошкільної освіти, спрямовані на оптимізацію процесу позитивної соціалізації дитини старшого дошкільного віку. Базою дослідження став Ренійський заклад дошкільної освіти (Ясласадок) «Чомучка» Ренійської міської ради Ізмаїльського району. У дослідженні взяли участь діти старшого дошкільного віку у кількості 20 осіб. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject дитини старшого дошкільного віку uk_UA
dc.subject позитивна соціалізація uk_UA
dc.subject соціокультурна компетентність uk_UA
dc.subject професійна компетентність uk_UA
dc.subject казка uk_UA
dc.subject українська народна казка uk_UA
dc.subject дитячий протест uk_UA
dc.subject children of older preschool age uk_UA
dc.subject positive socialization uk_UA
dc.subject sociocultural competence uk_UA
dc.subject professional competence uk_UA
dc.subject fairy tale uk_UA
dc.subject ukrainian folk tale uk_UA
dc.subject children's protest uk_UA
dc.title Роль української народної казки у формуванні соціокультурної компетентності старших дошкільників uk_UA
dc.title.alternative The role of ukrainian folk tales in the formation of sociocultural competence of older preschoolers uk_UA
dc.type Thesis uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу