Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

Психологічні особливості кібербулінгу в молодіжному середовищі

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ткач, Дмитро Андрійович
dc.contributor.author Tkach, D.A.
dc.date.accessioned 2024-03-01T08:55:43Z
dc.date.available 2024-03-01T08:55:43Z
dc.date.issued 2024-01-30
dc.identifier.citation Ткач Д.А. Психологічні особливості кібербулінгу в молодіжному середовищі : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 053 Психологія. Освітньої програми : Психологія / Кер. : канд. пед. н., доц. Васильєва О. А. – Ізмаїл, 2024. – 97 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2054
dc.description Qualification work includes the following stages of research: 1. The relevance and problems of the research are revealed. With the beginning of the expansion of the Internet space, Internet communication became one of the tools of bullying, committing violent acts not only against peers, but also against strangers. Therefore, we can say that thanks to information technologies, such a type of violence as virtual has developed. 2. The scientific literature on the psychological characteristics of cyberbullying in the youth environment is analyzed. The problem of the emergence of new risks of violence as a result of the influence of digital technologies, the detection of behavioral reactions, the safety and protection of the young generation of users of the global information space is highlighted in scientific works by representatives of foreign and domestic scientific schools, namely: O. Bochaver, G. Berson, N. Vityuk, M.S. Grinchenko, O. Yefimov, N. Kogutyak, R. Kowalski, I. Lubenets, M. Martyn, T.V. Myronyuk, M. Robin, P. Smith. 3. The concept of «cyberbullying» has been clarified. Based on the analysis of psychological literature, a definition of the concept of «cyberbullying» was given as an aggressive, deliberate action of a group or person using electronic forms of contact, repeatedly and over a long period of time, against a victim who cannot defend himself. Components and indicators of manifestations of the main active forms of cyberbullying among student youth are: cognitive / meaningful, emotional and motivational components. The main motives of online behavior of student youth are: informative; achievement; communicative; use of various types of services; self-realization The following forms of cyberbullying are considered in the work: flaming, harassment, cybertrolling, cyberstalking, sexting, "online slam books", fraping. 4. A quantitative and qualitative analysis of the results of an experimental study on the characteristics of cyberbullying and individual victimization was conducted, based on the results of which the following conclusions were drawn: among the surveyed students, the majority have the position of observers, also among the student youth there are initiators of cyberbullying, and those who take the position of victims; most of the respondents are aware of the problem of Internet violence and have noticed the presence of cyberbullying in the personal sphere, in social relations and in the educational institution; the majority of respondents have a normal level and below the norm for all indicators of victimization, but among the respondents there are representatives of student youth with a high level of propensity for hypersocial behavior, self-injurious and self-destructive behavior. 5. The approaches and methods of cyberbullying prevention are analyzed. The analysis of psychological literature revealed that the main task in the prevention of online bullying in an educational institution is the implementation of a set of preventive measures for students, which are aimed at stabilizing and harmonizing interpersonal relationships, forming a culture of ecological and productive cooperation in the team. At the group level, it is recommended to carry out the following areas of prevention: conducting trainings, open lectures, webinars aimed at forming skills of ecological and effective interaction; implementation of preventive programs aimed at reducing and eliminating forms of cyberbullying. uk_UA
dc.description.abstract Кваліфікаційна робота вміщує такі етапи дослідження: 1. Виявлена актуальність та проблеми дослідження. З початком розширення інтернет-простору, інтернет-спілкування стало одним із інструментів булінгу, вчинення насильницьких дій не лише проти однолітків, а й проти незнайомців. Тому можна сказати, що завдяки інформаційним технологіям розвинувся такий вид насильства, як віртуальний. 2. Проаналізована наукова література щодо психологічних особливостей кібербулінгу в молодіжному середовищі. Проблему появи нових ризиків насильства як наслідок впливу цифрових технологій, виявлення поведінкових реакцій, безпеки та захисту молодого покоління користувачів глобального інформаційного простору висвітлюють у наукових працях представники зарубіжної та вітчизняної наукової школи, а саме: О. Бочавер, Г. Берсон, Н. Вітюк, М.С. Грінченко, О. Єфимов, Н. Когутяк, Р. Ковальські, І. Лубенець, М. Мартин, Т.В. Миронюк, М. Робін, П. Сміт. 3. Уточнено поняття «кібербулінг». На підставі аналізу психологічної літератури було надано визначення поняття «кібербулінг» як агресивної, навмисної дії групи чи особи з використанням електронних форм контакту, неодноразово та протягом тривалого періоду часу, проти жертви, яка не може захистити себе. Складовими та показниками проявів основних активних форм кібербулінгу серед студентської молоді є: когнітивний / змістовний, емоційний та мотиваційний компоненти. Основними мотивами мережевої поведінки студентської молоді є: інформаційний; досягнення; комунікативний; користування різними видами послуг; самореалізації. В роботі розглянуті наступні форми кібербулінгу: флеймінг, харассмент, кібертролінг, кіберсталкінг, секстинг, «онлайн слем-буки», фрейпінг. 4. Проведено кількісний та якісний аналіз результатів експериментального дослідження щодо вивчення особливостей кібербулінга, віктимності особистості, за результатами якого зроблено наступні висновки: серед опитаних студентів основна частина має позицію спостерігачів, також серед студентської молоді є ініціатори кібербулінга, та ті, хто займають позицію жертви; більшість досліджуваних знають про проблему інтернет-насильства та помітили наявність кібербулінгу в особистій сфері, у соціальних відношеннях та у навчальному закладі; у більшості респондентів нормальний рівень та нижче норми за всіма показниками віктимності, але серед опитаних є представники студентської молоді з високим рівнем схильності до гіперсоціальної поведінки, самоушкоджуючої та саморуйнівної поведінки. 5. Проаналізовано підходи та методики профілактики кібербулінгу. Аналіз психологічної літератури виявив, що основним завданням у профілактиці онлайн-булінгу в навчальному закладі є реалізація комплексу профілактичних заходів для студентів, які спрямовані на стабілізацію та гармонізацію міжособистісних стосунків, формування культури екологічного та продуктивного співробітництва в колективі. На груповому рівні рекомендується проводити наступні напрямки профілактики: проведення тренінгів, відкритих лекцій, вебінарів, спрямованих на формування навичок екологічної та ефективної взаємодії; впровадження превентивних програм, спрямованих на зменшення та усунення форм кібербулінгу. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject булінг uk_UA
dc.subject кібербулінг uk_UA
dc.subject кіберагресія uk_UA
dc.subject кібервіктимність uk_UA
dc.subject студентство uk_UA
dc.subject bullying uk_UA
dc.subject cyberbullying uk_UA
dc.subject cyber aggression uk_UA
dc.subject cybervictimhood uk_UA
dc.subject studentship uk_UA
dc.title Психологічні особливості кібербулінгу в молодіжному середовищі uk_UA
dc.title.alternative Psychological features of cyberbullying in the youth environment uk_UA
dc.type Thesis uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу