Короткий опис (реферат):
АНОТАЦІЯ
Чепой О.І. «Гейміфікація як засіб підвищення ефективності
навчання молодших школярів». Кваліфікаційна робота на здобуття
освітнього ступеня «магістра» за спеціальністю 013 Початкова освіта. Освітня
програма: «Початкова освіта. Інклюзивна освіта». Ізмаїльський державний
гуманітарний університет. м. Ізмаїл, 2024.
Магістерська робота присвячена дослідженню впливу гейміфікації на
покращення мотивації та успішності учнів початкових класів. Мета роботи
полягає в тому, щоб теоретично дослідити та обґрунтувати особливості
гейміфікації як засобу підвищення ефективності навчання молодших
школярів. Об’єктом дослідження є учні початкової школи та їх навчальна
діяльність у контексті використання гейміфікаційних елементів, а предметом
– є процес впровадження гейміфікації у навчальний процес початкової школи..
Матеріалами дослідження є теоретичні та практичні аспекти використання
гейміфікації в школах. Методи дослідження включають: аналіз літературних
джерел, опитування та інтерв’ювання, експеримент, спостереження,
статистичний аналіз.
У роботі розглядаються теоретичні основи гейміфікації, її значення в
сучасному навчальному процесі та переваги використання ігрових елементів
для підвищення ефективності навчання. У першому розділі здійснено огляд
наукових підходів до гейміфікації в освіті, визначено ключові аспекти та
принципи її застосування в початковій школі. У другому розділі описано
дидактичні та методичні особливості застосування гейміфікації в освітній
процес. У третьому розділі описано методику експериментального
дослідження, який проводився серед учнів 3 класу і детальний аналіз
застосованих гейміфікованих завдань для навчання української мови, а також
4
безпосередньо аналіз результатів експерименту, які підтвердили підвищення
мотивації, зацікавленості та успішності учнів.
Результатом проведеного дослідження стало підтвердження
ефективності застосування гейміфікації в навчальному процесі початкової
школи. Порівняльний аналіз показав, що учні, які брали участь у
гейміфікованих заняттях, продемонстрували вищі результати з предмету,
більшу зацікавленість у навчанні та підвищену мотивацію до виконання
завдань. Це свідчить про значний потенціал гейміфікації як ефективного
засобу для покращення результатів навчання молодших школярів.
Суть розробки, основні результати:
ANNOTATION
Chepoi O. «Gamification as a means of increasing the effectiveness of
teaching of younger schoolchildren». Qualification work for obtaining the degree
of “master” in the specialty 013 Primary education. Educational program: “Primary
education. Inclusive education”. Izmail State University of Humanities. Izmail,
2024.
The master's thesis is devoted to the study of the influence of gamification on
improving the motivation and success of primary school students. The purpose of
the work is to theoretically investigate and substantiate the features of gamification
as a means of increasing the effectiveness of teaching of younger schoolchildren.
The object of the study is primary school students and their educational activities in
the context of using gamification elements, and the subject is the process of
introducing gamification into the educational process of primary school. The
materials of the study are theoretical and practical aspects of using gamification in
schools. Research methods include: analysis of literary sources, surveys and
interviews, experiment, observation, statistical analysis.
The paper examines the theoretical foundations of gamification, its
importance in the modern educational process and the advantages of using game
elements to increase the effectiveness of learning. The first section reviews scientific
approaches to gamification in education, identifies key aspects and principles of its
application in primary school. The second section describes the didactic and
methodological features of the application of gamification in the educational
process. The third section describes the methodology of the experimental study,
which was conducted among 3rd grade students and a detailed analysis of the applied
gamified tasks for teaching the Ukrainian language, as well as a direct analysis of
6
the experimental results, which confirmed the increase in motivation, interest and
success of students.
The result of the study was confirmation of the effectiveness of the application
of gamification in the educational process of primary school. Comparative analysis
showed that students who participated in gamified classes demonstrated higher
results in the subject, greater interest in learning and increased motivation to
complete tasks. This indicates the significant potential of gamification as an
effective tool for improving the learning outcomes of younger schoolchildren.