Короткий опис (реферат):
АНОТАЦІЯ
Добжанська К.О. Педагогічні умови забезпечення індивідуалізації
освітнього середовища початкової школи в умовах інклюзивного навчання
Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «магістра» за
спеціальністю 013 Початкова освіта. Освітня програма: «Початкова освіта.
Інклюзивна освіта». Ізмаїльський державний гуманітарний університет. м.
Ізмаїл, 2024.
У магістерській роботі розглянуті педагогічні умови забезпечення
індивідуалізації освітнього середовища початкової школи в умовах
інклюзивного навчання.
Робота має таку структуру: вступ, основна частина, яка складається з
трьох розділів, висновки за кожним розділом, загальні висновки, список
використаних джерел, додатки. Робота представлена у текстовому форматі на
85 сторінках. Мета роботи – теоретично дослідити та обґрунтувати
педагогічні умови забезпечення індивідуалізації освітнього середовища
початкової школи в умовах інклюзивного навчання. Об’єкт дослідження –
індивідуалізація освітнього середовища початкової школи. Предмет
дослідження – педагогічні умови забезпечення індивідуалізації освітнього
середовища початкової школи в умовах інклюзивного навчання.
У першому розділі узагальнені теоретичні засади дослідження
педагогічних умов забезпечення індивідуалізації освітнього середовища
початкової школи в умовах інклюзивного навчання, приведені теоретичні
аспекти персоналізації освіти дітей з особливими освітніми потребами.
Розглянуто підвищення якості інклюзивної освіти в умовах педагогічного
інноваційного кластера.
У другому розділі приведені методичні аспекти вивчення педагогічних
умов забезпечення індивідуалізації освітнього середовища початкової школи
4
в умовах інклюзивного навчання, охарактеризована нова парадигма
підвищення кваліфікації педагогів: індивідуалізація в інклюзивній освіті.
Описана підготовка майбутніх вчителів початкових класів до інноваційної
діяльності у сфері інклюзії: можливості тренінгових технологій. Розглянуто
формування професійної компетентності у студентів педагогічного закладу
вищої освіти для роботи в умовах інклюзії
У третьому розділі приведені практико-експериментальні особливості
дослідження педагогічних умов забезпечення індивідуалізації освітнього
середовища початкової школи в умовах інклюзивного навчання. Приведені
механізми індивідуалізації освітнього середовища в умовах інклюзії.
Проведена розробка адаптивних педагогічних інструментів як засобу
індивідуалізації освітньої діяльності учнів з особливими освітніми
потребами.
Матеріали магістерської роботи можуть бути використані студентами,
викладачами, педагогами, як методичні вказівки для підготовки до науковопрактичних конференцій присвячених темі роботи, тощо.
Суть розробки, основні результати:
ANNOTATION
Dobzhanska К. Pedagogical conditions for ensuring the individualization of
the educational environment of primary schools in the context of inclusive
education. Qualification work for obtaining the educational degree of «master» in
the specialty 013 Primary education. Educational program: «Primary education.
Inclusive education». Izmail State University of Humanities. Izmail, 2024.
The master's thesis considers the pedagogical conditions for ensuring the
individualization of the educational environment of primary schools in the context
of inclusive education.
The work has the following structure: introduction, main part, which
consists of three sections, conclusions for each section, general conclusions, list of
sources used, appendices. The work is presented in text format on 85 pages. The
purpose of the work is to theoretically investigate and substantiate the pedagogical
conditions for ensuring the individualization of the educational environment of
primary schools in the context of inclusive education. The object of the study is the
individualization of the educational environment of primary schools. The subject
of the study is the pedagogical conditions for ensuring the individualization of the
educational environment of primary schools in the context of inclusive education.
The first section summarizes the theoretical principles of the study of
pedagogical conditions for ensuring individualization of the educational
environment of primary schools in inclusive education, presents theoretical aspects
of personalization of education of children with special educational needs.
Considers improving the quality of inclusive education in the context of a
pedagogical innovation cluster.
The second section presents methodological aspects of studying pedagogical
conditions for ensuring individualization of the educational environment of
primary schools in inclusive education, characterizes a new paradigm of advanced
6
training of teachers: individualization in inclusive education. Describes the
preparation of future primary school teachers for innovative activities in the field
of inclusion: the possibilities of training technologies. Considers the formation of
professional competence in students of a pedagogical institution of higher
education for work in inclusion
The third section presents practical and experimental features of the study of
pedagogical conditions for ensuring individualization of the educational
environment of primary schools in inclusive education. Describes the mechanisms
of individualization of the educational environment in inclusion. Adaptive
pedagogical tools have been developed as a means of individualizing the
educational activities of students with special educational needs.
The materials of the master's thesis can be used by students, teachers,
educators as methodological guidelines for preparing for scientific and practical
conferences dedicated to the topic of the work, etc.