Короткий опис (реферат):
Анотація
Гамурар М.М. «Соціально-педагогічний супровід учасників освітнього процесу в інклюзивному просторі початкової школи», 2024.
Інклюзивне навчання є комплексним процесом забезпечення рівного доступу
до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно
орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей.
Актуальність дослідження полягає у тому, що незважаючи на те, що сім’я є основним середовищем формування людини, вона не повинна бути єдиним агентом
впливу, оскільки особлива дитина потребує спілкування з іншими членами суспільства і не повинна замикатися у домашньому оточенні.
Мета дослідження полягає в тому, що на основі аналізу наукових досліджень
теоретично дослідити та обґрунтувати особливості соціально-педагогічного супроводу учасників освітнього процесу в інклюзивному просторі початкової школи.
Об’єктом дослідження є супровід учасників освітнього процесу.
Предметом дослідження постає соціально-педагогічний супровід учасників
освітнього процесу в інклюзивному просторі початкової школи.
Методологічною основою кваліфікаційної роботи є загальнонаукові
методи дослідження: аналіз, синтез та узагальнення наукових джерел; педагогічні спостереження, бесіди, анкетування майбутніх учителів початкової
освіти, аналіз та узагальнення результатів дослідження; провідним методом
дослідження визначено педагогічний експеримент.
Описана організація процесу підготовки майбутніх педагогів до реалізації програм інклюзивної освіти. Зазначили, що вдосконалення інклюзивної освіти є одним із
провідних напрямів подальшого поступального розвитку сучасної школи.
Суть розробки, основні результати:
Annotation
Hamurar M.M. «Socio-pedagogical Support for Educational Process Participants
in the Inclusive Environment of Primary School», 2024.
Inclusive education is a complex process aimed at ensuring equal access to
quality education for children with special educational needs by organizing their
learning in general educational institutions. This process is based on the application of student-centered teaching methods, taking into account the individual characteristics of the educational and cognitive activities of such children.
The relevance of the study lies in the fact that, although the family is the
primary environment for human development, however, it should not be the sole
source of influence. A child with special needs requires communication with other
members of society and should not be confined to a domestic setting.
The purpose of the study is to theoretically explore and substantiate the peculiarities of socio-pedagogical support for participants in the educational process
within the inclusive space of primary school, based on the analysis of scientific
research. The object of the study is the support of participants in the educational
process. The subject of the study is the socio-pedagogical support of participants in
the educational process within the inclusive space of primary school. The methodological foundation of the study comprises general scientific research methods:
analysis, synthesis, and generalization of scientific sources; pedagogical observations; interviews; surveys of prospective primary education teachers; analysis and
generalization of the research results. The primary research method employed is a
pedagogical experiment.
The study describes the organization of the process of preparing future
teachers to implement inclusive education programs. It is noted that improving inclusive education is one of the key directions for the further progressive development of modern schools.