Короткий опис (реферат):
АНОТАЦІЯ
Іваненко І. Педагогічні умови розвитку початкової толерантності у
дітей раннього віку: магістерська робота зі спеціальності 012 Дошкільна
освіта [рукопис]. Ізмаїл, ІДГУ. 2024.
У магістерській роботі розглянуто питання проблематики
толерантності з ЗДО в умовах інклюзивної освіти.
Робота має таку структуру: вступ, основна частина, яка складається з
трьох розділів, висновки за кожним розділом, загальні висновки, список
використаних джерел. Робота представлена у текстовому форматі на 74
сторінках. Мета роботи – теоретично обгрунтувати та експериментально
перевірити сукупність тих педагогічних умов, які сприяють толерантності
дітей в умовах інклюзивної дошкільної освіти. Об’єкт дослідження – діти
раннього віку в інклюзивному ЗДО. Предмет дослідження – педагогічні
умови формування першооснов раннього віку в інклюзивному закладі
дошкільної освіти.
У першому розділі узагальнені теоретичні засади проблеми
формування толерантності особистості, проведено дослідження сутності
поняття «толерантність» у параметрах сучасних наукових досліджень.
Розглянутий та проаналізований Базовий компонент дошкільної освіти як
науково-практичний орієнтир формування першооснов толерантності у дітей
раннього віку.
У другому розділі приведено обґрунтування педагогічних умов
розвитку першооснов толерантності у дітей раннього віку у ЗДО,
охарактеризовані педагогічні інструменти створення безпечного освітньовиховного середовища як засобу формування толерантності у дітей раннього
віку в умовах виховання в сім’ї-родині. Описано формування першооснов
толерантності у дошкільників раннього віку засобами дитячої художньої
4
літератури та охарактеризовано використання казок у вихованні
міжособистісної толерантності у дітей раннього віку.
У третьому розділі приведені практико-експериментальне
запровадження педагогічних умов розвитку першооснов толерантності у
дітей раннього віку у ЗДО. Приведена узагальнення характеристики
дослідно-експериментального підходу. Описаний регіональний інноваційний
майданчик «Виховання міжособистісної толерантності у сучасному закладі
дошкільної освіти» як педагогічна система. Проведена порівняльна
ефективність традиційного й експериментального підходів до розвитку у
дітей раннього віку першооснов толерантності.
Матеріали магістерської роботи можуть бути використані студентами,
викладачами, педагогами ЗДО, методистами ЗДО, як методичні вказівки для
підготовки до науково-практичних конференцій присвячених темі роботи,
тощо.
Суть розробки, основні результати:
SUMMARY
Ivanenko I.. Pedagogical сonditions for the development of initial tolerance
in young children.": master's thesis in the specialty 012 Preschool education
[manuscript]. Izmail, IDGU. 2024.
The master's thesis considers the issue of developing creativity and creative
abilities of younger schoolchildren by means of group work.
The work has the following structure: introduction, main part, which
consists of three sections, conclusions for each section, general conclusions, list of
sources used. The work is presented in text format on 74 pages. The purpose of the
work is to theoretically substantiate and experimentally verify the set of
pedagogical conditions that contribute to children's tolerance in the context of
inclusive preschool education. The object of the study is early childhood children
in inclusive preschool education. The subject of the study is pedagogical
conditions for the formation of early childhood fundamentals in an inclusive
preschool education institution.
The first section summarizes the theoretical foundations of the problem of
forming individual tolerance, conducts a study of the essence of the concept of
"tolerance" in the parameters of modern scientific research. The Basic Component
of Preschool Education is considered and analyzed as a scientific and practical
reference for the formation of the fundamentals of tolerance in early childhood.
The second section provides a justification for the pedagogical conditions
for the development of the fundamentals of tolerance in early childhood in
preschool education, characterizes the pedagogical tools for creating a safe
educational environment as a means of forming tolerance in early childhood in the
conditions of upbringing in the family. The formation of the fundamentals of
tolerance in early preschoolers by means of children's fiction is described and the
6
use of fairy tales in the education of interpersonal tolerance in early childhood is
characterized.
The third section provides practical and experimental implementation of the
pedagogical conditions for the development of the fundamentals of tolerance in
early childhood in preschool education. A generalization of the characteristics of
the experimental approach is given. The regional innovation platform "Education
of interpersonal tolerance in a modern preschool educational institution" is
described as a pedagogical system. The comparative effectiveness of traditional
and experimental approaches to the development of the fundamentals of tolerance
in early childhood is carried out.
The materials of the master's thesis can be used by students, teachers,
preschool teachers, preschool methodologists, as methodological guidelines for
preparing for scientific and practical conferences dedicated to the topic of the
work, etc.