Короткий опис (реферат):
АНОТАЦІЯ
на кваліфікаційну роботу студентки освітнього рівня магістр
спеціальності 012 Дошкільна освіта
освітньої програми «Дошкільна освіта. Альтернативна дошкільна
освіта»
Буберенко Віри Володимирівни
на тему «Педагогічні умови формування україномовленнєвої особистості
старшого дошкільника засобами мистецтва
(на матеріалі ігор і хороводів з піснями)»
Розглянуті теоретичні етапи дослідження розгляд сучасних підходів до
мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку дав можливість з’ясувати
провідні поняття, основні засади формування україномовленнєвої особистості
дошкільника, виявити особливості формування україномовленнєвої
особистості в старшому дошкільному віці, охарактеризувати потенціал засобів
мистецтва для формування україномовленнєвої особистості старшого
дошкільника.
За підсумками проведеного констатувального етапу експерименту було
виявлено, що розвиток україномовленнєвої компетентності дітей старшого
дошкільного віку знаходиться, переважно, на середньому рівні, частково на
високому і низькому. Відповідно на наступному, формувальному, етапі
дослідно-експериментальної роботи було розроблено та реалізовано
педагогічні умови формування україномовленнєвої особистості старшого
дошкільника.
Процес збагачення мовленнєвої особистості старшого дошкільника за
допомогою ігор і хороводів з піснями є важливим і ефективним в розвитку
дитини. Співаючи, граючи, танцюючи, взаємодіючі під час хороводів та ігор,
діти активно засвоюють нові українські слова, мовленнєві вирази,
розширюють активний словник, покращують вимову, рухові та ритмічні
навички. Ігри і хороводи залишаються засобом розваги і стають потужним
інструментом для залучення дітей до української мови. Це відбувається, якщо
створюється належне освітнє середовище, в якому впроваджуються
розроблені та запропоновані у дослідженні педагогічні умови.
Впровадження педагогічних умов, заснованих на українських іграх та
хороводах з піснями, на корекції методики їхнього застосування в практиці
дошкілля, оптимізації діяльності дітей з їх засвоєння та використання у
повсякденному житті стає цілком результативним процесом для формування
україномовленнєвої особистості старшого дошкільника. Ігри і хороводи
стимулюють інтерес дітей до освіти, а педагогічні умови покращують якість
навчально-виховної роботи вихователів з дітьми, поєднує освітній процес із
задоволенням.
Суть розробки, основні результати:
ANNOTATION
For the qualification thesis of the master's degree student
Specialty 012 Preschool Education
Educational program "Preschool Education. Alternative Preschool
Education"
By Vira Volodymyrivna Buberenko
On the topic "Pedagogical conditions for forming the Ukrainianspeaking personality of senior preschoolers through the means of art
(based on games and song-based circle dances)"
The theoretical stages of the research explored contemporary approaches to
the speech development of preschool children, which allowed for the identification
of key concepts and principles for forming a Ukrainian-speaking personality in
preschoolers. It revealed the specifics of this formation at the senior preschool age
and characterized the potential of artistic means in developing a Ukrainian-speaking
personality.
The results of the ascertaining stage of the experiment showed that the
development of Ukrainian-speaking competence among senior preschool children is
predominantly at an average level, partially at high and low levels. Accordingly,
during the formative stage of the experimental work, pedagogical conditions for the
development of a Ukrainian-speaking personality in senior preschoolers were
developed and implemented.
The process of enriching the linguistic personality of senior preschoolers
through games and song-based circle dances is essential and effective for child
development. By singing, playing, dancing, and interacting during circle dances and
games, children actively acquire new Ukrainian words and expressions, expand their
active vocabulary, improve pronunciation, and enhance their motor and rhythmic
skills. Games and circle dances remain a source of entertainment while becoming a
powerful tool for engaging children in the Ukrainian language. This happens when
an appropriate educational environment is created, incorporating the pedagogical
conditions developed and proposed in the study.
The implementation of pedagogical conditions based on Ukrainian games and
song-based circle dances, the refinement of their application methodology in
preschool practices, and the optimization of children’s activities for mastering and
using them in everyday life prove to be an effective process for forming a Ukrainianspeaking personality in senior preschoolers. Games and circle dances stimulate
children's interest in education, while pedagogical conditions improve the quality of
teachers' educational work with children, combining the educational process with
enjoyment.