Короткий опис (реферат):
Abstract
The main goal of musical education in secondary schools is to help students form correct aesthetic ideas, to
awaken in them a desire for beauty, and to promote their comprehensive development with the help of musical
education. Therefore, teachers should pay special attention to the development of aesthetic education of students.
The article examines the main approaches to artistic and aesthetic education of high school students in secondary
schools in China with an emphasis on the role of music as a key means of forming cultural values and aesthetic
worldview of students. The article examines the main approaches to artistic and aesthetic education of high school
students in secondary schools in China with an emphasis on the role of music as a key means of forming cultural
values and aesthetic outlook of students. The use of traditional and modern music in the educational process,
methods and forms of musical education, as well as their influence on the development of creative abilities, national self-awareness and emotional intelligence of high school students are analyzed. A comparison of Chinese
methods with approaches to music education in other countries is made, which allows us to reveal the unique
features of the Chinese approach. The main challenges faced by music education in the People's Republic of China
are identified, and the prospects for its development in the conditions of modern educational reforms are outlined.
Суть розробки, основні результати:
identified, and the prospects for its development in the conditions of modern educational reforms are outlined.
Анотація
Головна мета музичного виховання в загальноосвітніх школах полягає в тому, щоб за допомогою
музичного навчання допомогти учням сформувати правильні естетичні уявлення, пробудити в них прагнення до прекрасного та сприяти їхньому всебічному розвитку. Тому вчителі мають особливу увагу приділяти розвитку естетичного виховання учнів. У статті розглядаються основні підходи до художньо-естетичного виховання старшокласників у загальноосвітніх школах Китаю з акцентом на роль музики як ключового засобу формування культурних цінностей та естетичного світогляду учнів. Проаналізовано
використання традиційної та сучасної музики в освітньому процесі, методи та форми музичного виховання, а також їхній вплив на розвиток творчих здібностей, національної самосвідомості та емоційного
інтелекту старшокласників. Здійснено порівняння китайських методик з підходами до музичної освіти в
інших країнах, що дозволяє виявити унікальні особливості китайського підходу. Визначено основні
виклики, з якими стикається музична освіта в КНР, та окреслено перспективи її розвитку в умовах сучасних освітніх реформ.