Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

The specifics of artistic and aesthetic education of high school students in general education schools of the prc through music

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Zhao Junkai
dc.contributor.author Чжао Цзюнькай
dc.date.accessioned 2025-01-22T09:14:01Z
dc.date.available 2025-01-22T09:14:01Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Zhao Junkai. The specifics of artistic and aesthetic education of high school students in general education schools of the prc through music / Zhao Junkai // The Norwegian Journal of development of the International Science. – № 139. – 2024. – C. 51-54. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2272
dc.description identified, and the prospects for its development in the conditions of modern educational reforms are outlined. Анотація Головна мета музичного виховання в загальноосвітніх школах полягає в тому, щоб за допомогою музичного навчання допомогти учням сформувати правильні естетичні уявлення, пробудити в них прагнення до прекрасного та сприяти їхньому всебічному розвитку. Тому вчителі мають особливу увагу приділяти розвитку естетичного виховання учнів. У статті розглядаються основні підходи до художньо-естетичного виховання старшокласників у загальноосвітніх школах Китаю з акцентом на роль музики як ключового засобу формування культурних цінностей та естетичного світогляду учнів. Проаналізовано використання традиційної та сучасної музики в освітньому процесі, методи та форми музичного виховання, а також їхній вплив на розвиток творчих здібностей, національної самосвідомості та емоційного інтелекту старшокласників. Здійснено порівняння китайських методик з підходами до музичної освіти в інших країнах, що дозволяє виявити унікальні особливості китайського підходу. Визначено основні виклики, з якими стикається музична освіта в КНР, та окреслено перспективи її розвитку в умовах сучасних освітніх реформ. uk_UA
dc.description.abstract Abstract The main goal of musical education in secondary schools is to help students form correct aesthetic ideas, to awaken in them a desire for beauty, and to promote their comprehensive development with the help of musical education. Therefore, teachers should pay special attention to the development of aesthetic education of students. The article examines the main approaches to artistic and aesthetic education of high school students in secondary schools in China with an emphasis on the role of music as a key means of forming cultural values and aesthetic worldview of students. The article examines the main approaches to artistic and aesthetic education of high school students in secondary schools in China with an emphasis on the role of music as a key means of forming cultural values and aesthetic outlook of students. The use of traditional and modern music in the educational process, methods and forms of musical education, as well as their influence on the development of creative abilities, national self-awareness and emotional intelligence of high school students are analyzed. A comparison of Chinese methods with approaches to music education in other countries is made, which allows us to reveal the unique features of the Chinese approach. The main challenges faced by music education in the People's Republic of China are identified, and the prospects for its development in the conditions of modern educational reforms are outlined. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject художньо-естетичне виховання uk_UA
dc.subject загальноосвітні школи КНР uk_UA
dc.subject китайська музика uk_UA
dc.subject музичне навчання uk_UA
dc.subject творчий розвиток uk_UA
dc.subject педагогічні методи uk_UA
dc.subject artistic and aesthetic education uk_UA
dc.subject comprehensive schools of the People's Republic of China uk_UA
dc.subject Chinese music uk_UA
dc.subject musical education uk_UA
dc.subject creative development uk_UA
dc.subject pedagogical methods uk_UA
dc.title The specifics of artistic and aesthetic education of high school students in general education schools of the prc through music uk_UA
dc.title.alternative Особливості художньо-естетичного виховання старшокласників у загальноосвітніх школах кнр засобами музики uk_UA
dc.type Thesis uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу