Короткий опис (реферат):
У статті аналізуються теоретико-методологічні та історіософські основи наукової
діяльності Володимира Антоновича і процес формування навколо нього кола його
послідовників, які склали історичну школу вченого. Критичний підхід до джерел та фактів,
об’єктивність і лаконічність викладу історичного тексту, широке використання архівних
матеріалів, позитивістська методологія заклали основи документалізму в українській
історіографії. В.Антонович не став творцем синтезу української історії, проте накреслив
головні проблемні питання, які знайшли своє дослідження у працях його учнів:
М.Грушевського, М.Довнар-Запольського, Д.Багалія, І.Линниченка, О.Грушевського та ін.
Суть розробки, основні результати:
The article is devoted to theoretical methodological and historical foundations of the
scientific heritage of Vladimir Antonovich, including the formation of the circle of his followers,
who created the historical school of the scientist. Critical approach to sources and facts, objective
and concise presentation of historical text, wide use of archival materials and positivist
methodology laid foundation in the documentalism of the Ukrainian historiography. Vladimir
Antonovich did not become the creator of the Ukrainian history synthesis but identified major
issues which were later investigated by his followers: M.Hrushevsky, M.Dovnar-Zapolsky,
D.Bagaley, I.Linnichenko, A.Hrushevsky and others.