Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

Соціально-психологічна реабілітація сімей, які виховують дітей з особливими освітніми потребами

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Жоха, Світлана Петрівна
dc.contributor.author Zhokha, Svetlana
dc.date.accessioned 2025-02-05T09:01:25Z
dc.date.available 2025-02-05T09:01:25Z
dc.date.issued 2024-12-24
dc.identifier.citation Жоха С. П. Соціально-психологічна реабілітація сімей, які виховують дітей з особливими освітніми потребами : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 231 Соціальна робота. Освітньої програми: Соціальна робота. Соціально-психологічна реабілітація / Кер. : канд. пед. н., ст. викл. Рубан А. К. – Ізмаїл, 2024. – 106 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2308
dc.description Abstract to the master's thesis Svetlana Zhokha on the topic: Social and psychological rehabilitation of families raising children with special educational needs The master's thesis reveals the problem of comprehensive support for families raising children with special educational needs, one of the leading areas of which is social and psychological rehabilitation. The object of research is social and psychological rehabilitation. The subject of research is the socio-psychological rehabilitation of families raising children with special educational needs. The purpose of the study is to theoretically substantiate and empirically investigate the peculiarities of socio-psychological rehabilitation of families raising children with special educational needs. The first section analyzes the scientific approaches to understanding the term “socio-psychological rehabilitation”, defines the essence, types and forms of rehabilitation as a type of socio-psychological support for families raising children with special educational needs, identifies the psychological characteristics of such families and the possibilities of their socio-psychological support through socio-psychological rehabilitation. The second section presents an analysis of experimental studies to identify the impact of the program of social and psychological rehabilitation of families raising children with special educational needs. The diagnostics of family relations, types of parenting strategies and parental anxiety, as well as quantitative and qualitative analysis of the effectiveness of the implemented innovative technologies were carried out. The effectiveness of psychological counseling and psychotherapy as components of the program of social and psychological rehabilitation of families raising children with special educational needs is proved. The third section provides methodological recommendations for families raising children with special educational needs, namely: general recommendations for parents and relatives, methodological recommendations for providing individual support to students with special educational needs in preparation for emergency response, and corrective exercises and games for children with SEN. We can conclude that the implementation of a program of social and psychological rehabilitation of families and the use of psychological counseling and psychotherapy for parents and relatives raising children with special educational needs is effective in the system of general rehabilitation of children with special educational needs. The successful course of the process of socialization, education and upbringing of children with SEN is possible with organized social and psychological rehabilitation. Thus, the hypothesis of the study is fully confirmed. uk_UA
dc.description.abstract Анотація до магістерської роботи Жоха Світлани Петрівни на тему: Соціально-психологічна реабілітація сімей, які виховують дітей з особливими освітніми потребами У магістерській роботі розкрита проблема комплексної підтримки сімей, які виховують дітей з особливими освітніми потребами, одним із провідних напрямів якої є соціально-психологічна реабілітація. Об’єктом дослідження є – соціально-психологічна реабілітація. Предметом дослідження – соціально-психологічна реабілітація сімей, які виховують дітей з особливими освітніми потребами. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та емпірично дослідити особливості соціально-психологічної реабілітації сімей, які виховують дітей з особливими освітніми потребами. У першому розділі проаналізовано наукові підходи до осмислення терміну «соціально-психологічна реабілітація», визначено сутність, види та форми реабілітації, як виду соціально-психологічної підтримки сімей, які виховують дітей з особливими освітніми потребами, визначено психологічні особливості таких сімей та можливості їх соціально-психологічної підтримки засобами соціально-психологічної реабілітації. У другому розділі представлено аналіз експериментальних досліджень щодо виявлення впливу програми соціально-психологічної реабілітації сімей, які виховують дітей з особливими освітніми потребами. Проведено діагностику сімейних відносин, типів стратегій батьківського виховання та тривожності у батьків та кількісний та якісний аналіз ефективності впроваджених інноваційних технологій. Доведено ефективність психологічного консультування та психотерапії як складових програми соціально-психологічної реабілітації сімей, які виховують дітей з особливими освітніми потребами. У третьому розділі надано методичні рекомендації сім'ям, які виховують дітей з особливими освітніми потребами, а саме: загальні рекомендації для батьків та родичів, методичні рекомендації надання індивідуальної підтримки учням з особливими освітніми потребами під час підготовки до реагування на надзвичайні ситуації та корекційні вправи та ігри для дітей з ООП. Отже, можемо зробити висновок, що впровадження програми соціально-психологічної реабілітації сімей та застосування психологічного консультування та психотерапії для батьків і родичів, які виховують дітей з особливими освітніми потребами є ефективним в системі загальної реабілітації дітей з особливими освітніми потребами. Успішне протікання процесу соціалізації, навчання та виховання дітей з ООП можливо при організованій соціально-психологічній реабілітації. Таким чином, гіпотеза дослідження повністю підтверджена. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject реабілітація uk_UA
dc.subject соціально-психологічна реабілітація uk_UA
dc.subject соціально-психологічна підтримка uk_UA
dc.subject діти з особливими освітніми потребами uk_UA
dc.subject сім'ї, що виховують дітей з особливими освітніми потребами uk_UA
dc.subject rehabilitation uk_UA
dc.subject social and psychological rehabilitation uk_UA
dc.subject social and psychological support uk_UA
dc.subject children with special educational needs uk_UA
dc.subject families raising children with special educational needs uk_UA
dc.title Соціально-психологічна реабілітація сімей, які виховують дітей з особливими освітніми потребами uk_UA
dc.title.alternative Social and psychological rehabilitation of families raising children with special educational needs uk_UA
dc.type Thesis uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу