Показати скорочений опис матеріалу
| dc.contributor.author | Мельникова, Р. М. | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-05T10:53:26Z | |
| dc.date.available | 2025-11-05T10:53:26Z | |
| dc.date.issued | 2025 | |
| dc.identifier.citation | Мельникова Р., Ангеловська К. Формування читацької компетентності учнів на уроках української літератури в 5 класі Нової української школи / Р. Мельникова, К. Ангеловська // Інноваційна педагогіка. Випуск 83. Т. 1. – 2025. – С. 37 – 40. | uk_UA |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/2390 | |
| dc.description | The article examines modern approaches to increasing the effectiveness of teaching Ukrainian literature in the context of the New Ukrainian School. The results of the international PISA educational quality study are analyzed, revealing a low level of reading competence development, the inability to establish cause-and-effect relationships, comprehend the idea of what has been read, form a personal attitude toward it, and apply the acquired information for personal and societal benefit. It is concluded that these research findings should serve as an impetus for updating school subject methodologies. In particular, the methodology of teaching Ukrainian language and literature should be complemented with issues of various reading techniques and strategies. The article emphasizes that forming reading competence during literature lessons is a key objective of modern education. It contributes to the development of critical thinking, the ability to analyze texts, form personal opinions, and cultivate aesthetic taste. Literature lessons help pupils not only acquire knowledge but also develop skills necessary for self-realization and successful integration into society. The purpose of the article is to justify the effectiveness of using traditional and innovative methods and technologies of teaching for the formation of reading competence in Ukrainian literature lessons. The author describes the use of innovative teaching methods in Grade 5 based on the fairy tale “The Painted Fox” by Ivan Franko, which increase pupils’ interest in the subject, develop critical thinking, speech, and memory. The combination of traditional and innovative methods and technologies in the process of forming pupils’ reading competence contributes to better assimilation of educational material, forms a conscious attitude toward it, aids in the deeper understanding of literary works, and develops communication skills. The article’s materials can be used by students during their teaching practice and by teachers of Ukrainian literature. | uk_UA |
| dc.description.abstract | У статті розглядаються сучасні підходи до підвищення ефективності навчання української літератури в контексті Нової української школи. Проаналізовано результати міжнародного дослідження якості освіти PISA й виявлено низький рівень розвитку читацької компетентності, невміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, усвідомлювати ідею прочитаного, формувати власне ставлення до нього й застосовувати здобуту інформацію з користю для себе й суспільства. Зроблено висновок, що ці дослідницькі матеріали мають стати поштовхом до оновлення шкільних предметних методик. Зокрема, методики навчання української мови та літератури необхідно доповнити питаннями різних читацьких технік і стратегій. У статті зазначено, що формування читацької компетентності на уроках літератури є важливим завданням сучасної освіти. Це сприяє розвитку критичного мислення, здатності аналізувати тексти, формувати власну думку та розвивати естетичний смак. Уроки літератури допомагають учням не лише опановувати знання, але й розвивати навички, необхідні для самореалізації та успішної інтеграції в суспільстві. Метою статті є обґрунтування ефективності застосування традиційних та інноваційних методів і технологій навчання для формування читацької компетентності на уроках української літератури . Авторка описує використання інноваційних методів навчання в 5 класі на матеріалі казки І. Франка «Фарбований Лис», які підвищують інтерес в учнів до предмета, розвивають критичне мислення, мовлення, пам’ять. Поєднання традиційних та інноваційних методів і технологій у процесі формування читацької компетентності школярів сприяє кращому засвоєнню навчального матеріалу, формує свідоме ставлення до нього, допомагає поглибленому сприйняттю художнього твору, розвиває навички спілкування. Матеріали статті можуть бути використані студентами під час проходження педагогічної практики, вчителями української літератури | uk_UA |
| dc.language.iso | other | uk_UA |
| dc.subject | читацька компетентність | uk_UA |
| dc.subject | урок української літератури | uk_UA |
| dc.subject | Нова українська школа | uk_UA |
| dc.subject | Іван Франко | uk_UA |
| dc.subject | казка «Фарбований Лис» | uk_UA |
| dc.subject | reading competence | uk_UA |
| dc.subject | Ukrainian literature lesson | uk_UA |
| dc.subject | New Ukrainian School | uk_UA |
| dc.subject | Ivan Franko | uk_UA |
| dc.subject | fairy tale “The Painted Fox” | uk_UA |
| dc.title | ФОРМУВАННЯ ЧИТАЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ В 5 КЛАСІ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ | uk_UA |
| dc.title.alternative | FORMATION OF READING COMPETENCE IN UKRAINIAN LITERATURE LESSONS IN GRADE 5 OF THE NEW UKRAINIAN SCHOOL | uk_UA |
| dc.type | Thesis | uk_UA |