Короткий опис (реферат):
У статті обґрунтовано актуальність проблеми формування полікультурної компетентності майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів, педагогічну доцільність впровадження педагогічно-краєзнавчих технологій в практику дошкільних закладів особливого регіону за полікультурним виміром ‒ Українського Подунав’я. Доведено порівняльну ефективність запровадження педагогічно-краєзнавчих технологій в навчально-виховний процес дошкільної установи та впровадження формування полікультурної компетентності у майбутніх вихователів.
Суть розробки, основні результати:
The topicality of the problem of forming of multicultural competence of future educators of preschool educational establishments is explained in the article. At deals with the pedagogical expediency of introduction of pedagogical and countrystudy technologies in practice of preschool establishments of the special region according to the multicultural measuring ‒ Ukrainian Daube Region. Comparative efficiency of application of pedagogical countrystudy technologies is well-proven in the educational process of preschool establishment and introduction of forming of multicultural competence for the future educators.