Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

Освітня галузь в українському Подунав'ї у повоєнну добу

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Долголенко, І.
dc.contributor.author Dolgolenko, I.
dc.date.accessioned 2019-01-21T13:31:36Z
dc.date.available 2019-01-21T13:31:36Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Долголенко І. Освітня галузь в українському Подунав'ї у повоєнну добу / І. Долголенко // ІІІ Дунайські наукові читання: Голод 1946-1947 рр.: історичні, філософсько-психологічні та педагогічні аспекти : Матеріали міжнародної науково-практичної конференції (18-19 травня, 2017 року.) – Ізмаїл : РВВ ІДГУ; «СМИЛ», 2017. – С. 82-86. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/522
dc.description.abstract The article explores the problem of the educational area in the Ukrainian Danube region after the Second World War. The writer analyzes the results of the unification of the education system at the first stage of «Sovietization» (1940-1941) and in the post-war period. The restoration of the Soviet system of public education was launched in October 1944: primary, incomplete secondary, secondary schools, technical schools, and the Akkerman Teachers’ Institute began functioning. The results of demographic losses and famine of 1946-1947. There was a reduction in the contingent of students, as well as a shortage of teaching staff. The policy of «sovietization» of the educational sphere, as in the pre-war period, did not take into account the region's polytheism. uk_UA
dc.publisher Ізмаїл : РВВ ІДГУ; "СМИЛ" uk_UA
dc.subject the education system uk_UA
dc.subject famine uk_UA
dc.subject the educational sphere uk_UA
dc.title Освітня галузь в українському Подунав'ї у повоєнну добу uk_UA
dc.title.alternative Education in the Ukrainian Danube in postwar days uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу