Короткий опис (реферат):
Досліджено і охарактеризовано соціально-педагогічні умови соціальної адаптації дітей з особливими по-
требами в освітньому просторі. Здійснено теоретичний аналіз понять «інклюзія», «соціальне середовище», «адаптація», «соціальна адаптація». Визначено, що одним із пріоритетних напрямів політики нашої держави у галузі освіти є створення інклюзивного освітнього середовища, яке матиме практико-орієнтоване втілення сучасних підходів до адаптації та модифікації курикулуму, створення оптимальних соціально-педагогічних умов здобуття якісної освіти, соціалізації та інтеграції дітей у суспільство. Соціальний підхід забезпечується через створення безбар’єрного архітектурного середовища для покращення доступності приміщень, налагодження і підтримку партнерських зв’язків з державними і недержавними організаціями і установами, волонтерство і адвокатство батьків тощо. Представлено зміст соціально-педагогічної моделі соціальної роботи з дітьми з особливими потребами: соціально-педагогічна діяльність соціального працівника, спрямована на становлення і розвиток особистості, її позитивну соціалізацію, корекцію відхилень у соціальному поводженні і функціонуванні, формування духовних і моральних цінностей
Суть розробки, основні результати:
Social and pedagogical conditions of social adaptation of children with special needs in educational space
are studied and characterized. Theoretical analysis of the concepts of «inclusion», «social environment»,
«adaptation», «social adaptation» is implemented. Determined, that one of the priority directions of our
state’s policy in the education sector is the creation of an inclusive educational environment that will have
a practical-oriented implementation of modern approaches to adaptation and curriculum modification,
the creation of optimal social and pedagogical conditions for obtaining quality education, socialization
and integration of children in society. The social approach is provided by the creation of a barrier-
free architectural environment for improving the availability of premises, establishing and supporting
partnerships with state and non-governmental organizations and institutions, the volunteering and
advocacy of parents. The content of the social and pedagogical model of social work with children with
special needs is presented: social and pedagogical activity of the social worker, aimed at the formation and
development of the personality, its positive socialization, correction of deviations in social behavior and
functioning, the formation of spiritual and moral values