Короткий опис (реферат):
У статті досліджується зміст практичної підготовки фахівця зі спеціальності «Економіка
підприємства». Зауважуються, що найчастіше вищі навчальні заклади пропонують своїм студентам
комплекс практик, який включає: навчальну-комп’ютерну, виробничу та переддипломну практики.
Автор наголошує, що зміст практичної підготовки економістів має суттєві недоліки, які не дозволяють
сформувати у майбутнього фахівця ключові компетенції професійної діяльності. Напрямом
вдосконалення практичної підготовки пропонується структуризація практик, яка сприятиме більш
послідовній практичній орієнтації професійної діяльності економістів.
Суть розробки, основні результати:
The article examines the content ofpractical training in the specialty "Business Economics". I t ’s observed
that m ost universities offer to their students a set o f practices that includes: training, computer, industrial and
diploma, however, some schools choose other practical training o f students.
The author notes that the content ofpractical training o f economists has significant flaw s that do not provide
future expert professional core competencies. The general lack o f educational practices in higher education is
determined by reflection and learning process duplication practical seminars - solving practical problems,
analysis o f cases that are not complex and not conducive to a proper level o f practice-orientation o f the
educational process.
Direction o f improving the practical training offered structuring practices that promote more consistent
practical orientation o f professional economists. In this article we propose the following logical structure
organization o f students, the 2d course — teaching practice in information technology’, the 3d course - teaching
and evaluation practices: the 4th course — manufacturing practice, the 5th course-pre-diplom a practice.