Короткий опис (реферат):
Інформатизація суспільства зумовила безпрецедентні зміни в освітньому процесі, які впливають на гармонійний розвиток особистості та вимагають від педагога нової формації застосування сучасних форм, методів і засобів навчання.
У даній статті розглянуто роль та особливості застосування інформаційних освітніх технологій при вивченні дисциплін природничо-математичного спрямування. Висвітлено методичні аспекти використання засобів нових інформаційних освітніх технологій, визначено різноманітність їх використання на заняттях як засіб наочності, засіб контролю, засіб проведення лабораторних робіт, демонстраційних експериментів.
Акцентується увага на необхідності використання інформаційних освітніх технологій при вивченні природничо-математичних дисциплін та умови для організації самостійної пізнавальної діяльності учнів.
Суть розробки, основні результати:
Informatization of society has led to unprecedented changes in the educational process, which contributes to the harmonized development of personality and requires a new formation of the teacher to use modern forms, methods and tools of teaching.
This article considers the role and features of the application of information educational technologies in the study of the discipline of natural sciences and mathematics. Methodical aspects of the use of new information educational technologies are covered, the variety of their use in the classroom as a means of subsistence, means of control, means of laboratory work, demonstration experiments, including several virtual ones), the main didactic properties of information information technologies (interactivity, expansion) limits of douching). reality, changing the qualities of physical space). The functions of the virtual environment (modeling and interactivity) are revealed.
Emphasis is placed on the need to use informational educational technologies in the study of natural sciences and mathematics and conditions for the organization of independent cognitive activity of students. It is argued that the comprehensive systematic application of information educational technologies allows to implement in practice all the didactic principles of teaching.
It is generalized that the systematic application of information and communication technologies allows the teacher to make a variety and improvement in the educational process of methods, forms, factors of organization of educational activities, cognitive activity of students in content and nature.