Короткий опис (реферат):
Сучасні реалії, виклики сьогодення виводять на перший план спроможність закладів вищої освіти виявляти мобільність у наданні якісних освітніх послуг. З-поміж чинників, які є визначальними у цьому плані (професорсько-викладацький корпус, матеріально-технічна база тощо), чільне місце посідає навчально-науково-дослідницька діяльність суб’єктів освітнього процесу. Проблемним постає питання про заохочення студентів до суб’єктної позиції у такій діяльності: позитивний досвід переконує, що сприяючими обставинами постають ситуація вільного вибору форм участі студентів, зумовленість успішності студентських зусиль професіоналізмом викладача-науковця, спроможністю вже апробованих механізмів стимулювання інтелектуальної ініціативи здобувачів вищої освіти. Hавчально-науково-дослідницька діяльність студентів постає загальновизнаним ресурсом конструктивного розв’язання двоєдиного завдання університету нового покоління – випереджувальний розвиток критичного мислення особистості майбутнього фахівця, зокрема сімейного лікаря, як основи творчості, й динамічне становлення його професійної ідентичності.
Суть розробки, основні результати:
Modern realities and challenges of today bring to the fore the ability of higher education institutions to show mobility in providing quality educational services. Among the factors that are decisive in this regard (teaching staff, material and technical base, etc.), the leading place is occupied by educational and research activities of the subjects of the educational process. The issue of encouraging students to a subjective position in such activities is problematic: positive experience shows that the situation of free choice of forms of student participation, the success of student efforts due to the professionalism of the teacher-researcher, the ability of already tested mechanisms to stimulate intellectual initiative. The educational and research activity of students is a universally recognized resource for the constructive solution of the dual task of the new generation university - the advanced development of critical thinking of the future specialist, including family doctor, as the basis of creativity, and the dynamic formation of his professional identity.