Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

Феноменологія соціокультурної анімації у параметрах сучасних наукових досліджень

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Лесіна, Тетяна
dc.contributor.author Lesina, Tetiana
dc.date.accessioned 2021-03-11T08:39:05Z
dc.date.available 2021-03-11T08:39:05Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Лесіна Т. Феноменологія соціокультурної анімації у параметрах сучасних наукових досліджень / Т. Лесіна // Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету : збірник наукових праць. Серія: Педагогічні науки. – Ізмаїл : РВВ ІДГУ, 2020. – Вип. 49. – С. 54-62. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1465
dc.description The article highlights some constructive scientific approaches that reproduce modern humanities knowledge about the phenomenology of socio-cultural animation, the results of analytical work based on the scientific achievements of specialists who pay special attention to socio-cultural animation in search of new approaches. Animation is presented both as a method of transforming social reality and as a form of socio-engineering. In this case, the main task of the social educator is not only to help the child adapt to the socio-cultural environment, but also to involve the individual in creative self-expression, to provide conditions for free personal development and effective social control. Self-development of the individual is carried out through the manifestation and realization of the inner forces of man in the process of co-creation, cooperation with other people. The article substantiates the social and pedagogical demand for socio-cultural animation as a factor that stimulates prosocial activity of the younger generation and, at the same time, as a resource the involvement of which in the professional activity of a modern social educator will promote propaedeutics of a relatively new phenomenon among children – social and passive nature of life activities against the background of the dominant innovative attitude in the implementation of the individual’s own socio-cultural needs. The phenomenology of the animation activity of the individual lies in the plane of scientific understanding of the personality of the teacher as a subject of a specific type of professional activity. Prospects for further scientific research are seen in the study of the specifics of socio-cultural and pedagogical animation activities of specialists in the context of an inclusive education. uk_UA
dc.description.abstract У статті висвітлено деякі результати аналітичної роботи, що базувалися на науковому доробку фахівців, які у пошуках новітніх підходів підвищену увагу приділяють соціокультурній анімації. У статті обґрунтовується соціально-педагогічний запит на соціокультурну анімацію як чинник стимулювання просоціальної активності підростаючого покоління і, водночас, як ресурс, задіяність якого у професійній діяльності сучасного педагога сприятиме пропедевтиці порівняно нового явища серед дитячої спільноти – соціально-пасивний характер життєдіяльності на тлі домінуючої інноваційної установки в реалізації власних соціокультурних потреб. uk_UA
dc.publisher Ізмаїл : РВВ ІДГУ uk_UA
dc.relation.ispartofseries Педагогічні науки;49
dc.subject анімація uk_UA
dc.subject анімаційна діяльність uk_UA
dc.subject педагогічна анімація uk_UA
dc.subject соціокультурна анімація uk_UA
dc.subject animation uk_UA
dc.subject animation activity uk_UA
dc.subject pedagogical animation uk_UA
dc.subject sociocultural animation uk_UA
dc.title Феноменологія соціокультурної анімації у параметрах сучасних наукових досліджень uk_UA
dc.title.alternative Phenomenology of socio-cultural animation in the parameters of modern scientific research uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу