Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО ЕМОЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Катранжи, Марія Іванівна
dc.date.accessioned 2023-01-30T08:57:47Z
dc.date.available 2023-01-30T08:57:47Z
dc.date.issued 2023-01-17
dc.identifier.citation Катранжи М. І. Підготовка майбутніх вихователів до емоційного розвитку дітей дошкільного віку : : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності: 012 Дошкільна освіта. Освітньої програми: Дошкільна освіта. Альтернативна освіта / Кер.: : д.пед.н., проф. Рашидов С. Ф. - Ізмаїл, 2023. - 91 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1829
dc.description.abstract У кваліфікаційній роботі викладено результати теоретичного узагальнення і практичного вирішення завдання підготовки майбутніх вихователів до емоційного розвитку дітей дошкільного віку. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити підготовку майбутніх вихователів до емоційного розвитку дітей дошкільного віку. Обʼєкт дослідження: підготовка майбутніх вихователів до емоційного розвитку дітей дошкільного віку. Предмет дослідження: емоційний розвиток дітей дошкільного віку. У 1 розділі з’ясовано, що під поняттям «готовність майбутніх вихователів до емоційного розвитку дітей» розуміємо складну професійно значущу якість особистості, яка визначає успішність вирішення професійно-педагогічних завдань емоційного розвитку дітей дошкільного віку за умов стандартизації дошкільної освіти. Визначено компоненти (мотиваційно-ціннісний, теоретичний, практичний, оцінний, творчий, афективний) готовності майбутніх вихователів до емоційного розвитку дітей та критерії з відповідними показниками, як-от: усвідомлення важливості емоційного розвитку дітей дошкільного віку як цінності; ерудиція та обізнаність у сфері емоційного розвитку дітей дошкільного віку; система знань про емоційний розвиток дітей дошкільного віку в умовах предметно-просторового розвивального середовища закладу дошкільної освіти; організація педагогічної взаємодії з дітьми дошкільного віку, педагогічна діяльність, що стимулює емоційну активність дітей дошкільного віку в розвивальному предметно-просторовому середовищі закладу дошкільної освіти; вміння підбирати адекватні методичні засоби, що забезпечують емоційний розвиток дітей дошкільного віку; усвідомлення важливості ролі вихователя в розвитку, вихованні та навчанні дітей дошкільного віку; досвід творчої діяльності з реалізації завдань емоційного розвитку дітей дошкільного віку; досвід емоційного та емпатійного ставлення до дітей дошкільного віку. На підставі визначених критеріїв і показників схарактеризовано рівні готовності майбутніх вихователів до емоційного розвитку дітей дошкільного віку: високий, середній, низький. У 2 розділі з’ясовано, що дошкільний вік – це той важливий та відповідальний період, коли починається формування особистості дитини і коли вона починає активне спілкування з оточенням, що сприяє становленню та розвитку емоційних відносин з іншими людьми. Визначено сутність психічної реальності та причину поведінки дитини. Зазначено, що ключові новоутворення в емоційному розвитку дитини-дошкільника з’являються в результаті прогресивних закономірних змін, що відбуваються в рамках сприйняття, розпізнання, визначення та вербального позначення емоцій; становлення емоційної децентрації; ускладнення та розширення предметного змісту емоцій, появи нових форм мотиваційно-смислового орієнтування діяльності, узагальнення афекту та інтелекту. Наголошено на тому, що проблема забезпечення емоційного благополуччя дітей є актуальною. Сучасні наукові дані переконливо показують, що результат позитивно-спрямованого дитячого досвіду: довіра до світу, відкритість, готовність до співпраці – забезпечує основу для позитивної самореалізації дитини дошкільного віку та розвитку емоцій. У 3 розділі розроблено та досліджено програму емоційного розвитку дітей старшого дошкільного віку «У країні емоцій», яку апробовано в педагогічній практиці. У результаті дослідження було виявлено особливості емоційного розвитку дітей дошкільного віку; розширено знання дітей про емоційний розвиток людини; збагачено емоційний досвід дітей; розширено емоційний «словник» дошкільнят; створено умови для зняття емоційної напруги засобами образотворчого мистецтва. Отже, можемо зробити висновок, що відповідно до вимог часу одним із пріоритетів у підготовці майбутніх вихователів є усвідомлення ними необхідності розвитку емоційної сфери дітей дошкільного віку, інтеграція змісту фахових дисциплін, спрямованих на розвиток емоційної сфери дітей дошкільного віку, наявність у майбутніх вихователів умінь для створення емоційного благополуччя дітей дошкільного віку як передумови їх емоційного розвитку. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject емоційний розвиток дітей uk_UA
dc.subject емоційне благополуччя дітей uk_UA
dc.subject підготовка майбутніх вихователів uk_UA
dc.subject готовність майбутніх вихователів до емоційного розвитку дітей дошкільного віку uk_UA
dc.subject програма uk_UA
dc.subject студенти uk_UA
dc.subject діти дошкільного віку uk_UA
dc.title ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО ЕМОЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ uk_UA
dc.type Thesis uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу