Короткий опис (реферат):
АНОТАЦІЯ
Чумаченко О. П. «Розроблення та реалізація програми розвитку
закладів освіти (на прикладі Ларжанського ліцею Саф`янівської сільської
ради)», 2024.
Актуальність теми. Реформування соціально-економічної та політичної
системи розвитку України зумовило перебудову всіх сфер діяльності, в тому
числі й освіти, що вимагає змін в організації та змісті сучасного освітнього
процесу. Враховуючи основні положення державної доктрини розвитку
освіти, увага педагогів все більше зосереджується на створенні моделей
дошкільних навчальних закладів, які вміло використовують у своїй діяльності
сучасні закони управління. Програма розвитку закладу освіти є стратегічним
документом, який визначає основні напрями, цілі та завдання для
вдосконалення освітнього процесу та управління навчальним закладом на
певний період. Це своєрідна «дорожня карта» розвитку школи або іншого
освітнього закладу, яка допомагає ефективно використовувати ресурси,
впроваджувати інновації та підвищувати якість освіти. Програма розвитку
закладу освіти забезпечує підвищення ефективності стратегічного
планування, покращення якості освіти, зростання ефективності
раціонального розподілу та використання ресурсів, інноваційному розвитку,
а також залучення стейкхолдерів.
Зокрема, програма розвитку закладу освіти допомагає впроваджувати
новітні освітні технології, підвищувати професійний рівень педагогів і
забезпечувати індивідуальний підхід до навчання, сприяє впровадженню
нових методик і підходів до навчання, що відповідають сучасним вимогам. У
програмі розвитку визначаються довгострокові цілі та кроки для їх
досягнення, що дозволяє здійснювати більш ефективний розподіл та
використання фінансових, кадрових та матеріальних ресурсів закладу освіти.
Процес розробки програми розвитку закладу освіти сприяє залученню
до участі в житті закладу батьків, громадських організацій, місцевої влади та
бізнесу.
Реалізація такої програми підвищує конкурентоспроможність закладу
освіти та його спроможність адаптуватися до змінних умов.
Мета дослідження: вивчення теоретичних і методичних аспектів
розроблення та реалізації програми розвитку закладу освіти та на підставі
оцінки ефективності програми розвитку Ларжанського ліцею удосконалення
процесу розроблення та реалізації програми його розвитку.
Для реалізації мети були поставлені такі завдання:
1. Вивчити теоретичні засади розроблення та реалізації програми
розвитку закладу освіти.
2. провести аудит процесу розроблення та реалізації програми розвитку
Ларжанського ліцею»
3. здійснити діагностику процесу розроблення та реалізації програми
розвитку закладу освіти
4. розробити програму удосконалення розроблення та реалізації
програми розвитку закладу освіти.
Об'єктом дослідження є розроблення та реалізації програми розвитку
закладу освіти.
Предметом дослідження є процес розроблення та реалізації програми
розвитку закладу освіти Ларжанського ліцею.
Методи дослідження: під час вивчення теоретичних засад розроблення
та реалізації програми розвитку закладу освіти застосовані методи
теоретичного дослідження, зокрема опис, класифікація, узагальнення; для
наведення організаційно-економічної характеристики Ларжанського ліцею та
здійснення оцінки ефективності програми розвитку були використані методи:
анкетування, графічний метод, групування, узагальнення; для визначення
шляхів удосконалення процесу розроблення та реалізації програми розвитку
закладу освіти були використані методи анкетування, опису, узагальнення,
SWOT-аналіз, PEST-аналіз, класифікації.
Практична цінність кваліфікаційної роботи полягає у тому, що
результати дослідження та запропоновані заходи можуть сприяти
підвищенню ефективності процесу розроблення та реалізації програми
розвитку Ларжанського ліцею.
Обсяг і структура роботи. Кваліфікаційна робота складається зі
вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та літератури,
який налічує 50 найменувань, додатків. Зміст кваліфікаційної роботи
викладений на 75 сторінках друкованого тексту, який включає 19 рисунків і
14 таблиць.
У першому розділі «Теоретичні засади розроблення та реалізації
програми розвитку закладу освіти» було з`ясовано сутність та значення
розроблення та реалізації програми розвитку закладу освіти, досліджено
методичні підходи до розроблення та реалізації програми розвитку закладу
освіти, вивчена методика оцінки ефективності програми розвитку закладу
освіти. У другому розділі «Аудит процесу розроблення та реалізації
програми розвитку Ларжанського ЗЗСО» була наведена організаційноекономічна характеристика Ларжанського ЗЗСО, досліджено процес
розроблення та реалізації програми розвитку Ларжанського ЗЗСО, здійснена
оцінка ефективності програми розвитку Ларжанського ЗЗСО. У третьому
розділі «Удосконалення процесу розроблення та реалізації програми
розвитку закладу освіти» було досліджено закордонний досвід розроблення
та реалізації програми розвитку закладу освіти, здійснена діагностика
процесу розроблення та реалізації програми розвитку закладу освіти,
розроблена програма удосконалення розроблення та реалізації програми
розвитку закладу освіти.
Суть розробки, основні результати:
ANNOTATION
Chumachenko O. P. “Development and implementation of a program for the
development of educational institutions (on the example of the Larzhansky
Lyceum of the Safyanivka Village Council)”, 2024.
Relevance of the topic. Reforming the socio-economic and political system
of development of Ukraine has led to the restructuring of all spheres of activity,
including education, which requires changes in the organization and content of the
modern educational process. Taking into account the main provisions of the state
doctrine of the development of education, the attention of teachers is increasingly
focused on creating models of preschool educational institutions that skillfully use
modern management laws in their activities. The program for the development of
an educational institution is a strategic document that defines the main directions,
goals and objectives for improving the educational process and managing an
educational institution for a certain period. This is a kind of “road map” for the
development of a school or other educational institution, which helps to effectively
use resources, introduce innovations and improve the quality of education. The
educational institution development program ensures increased effectiveness of
strategic planning, improved quality of education, increased efficiency of rational
allocation and use of resources, innovative development, and stakeholder
engagement.
In particular, the educational institution development program helps to
introduce the latest educational technologies, improve the professional level of
teachers and ensure an individual approach to learning, promotes the introduction
of new methods and approaches to learning that meet modern requirements. The
development program defines long-term goals and steps to achieve them, which
allows for more effective distribution and use of financial, personnel and material
resources of the educational institution.
The process of developing an educational institution development program
contributes to the involvement of parents, public organizations, local authorities
and businesses in the life of the institution.
The implementation of such a program increases the competitiveness of the
educational institution and its ability to adapt to changing conditions.
Purpose of the study: to study the theoretical and methodological aspects
of developing and implementing an educational institution development program
and, based on an assessment of the effectiveness of the Larzhansky Lyceum
development program, to improve the process of developing and implementing its
development program.
To achieve the goal, the following tasks were set:
1. To study the theoretical principles of developing and implementing an
educational institution development program.
2. To conduct an audit of the process of developing and implementing the
Larzhansky Lyceum development program"
3. To carry out diagnostics of the process of developing and implementing
an educational institution development program
4. To develop a program to improve the development and implementation of
an educational institution development program.
The object of the study is the development and implementation of an
educational institution development program.
The subject of the study is the process of developing and implementing an
educational institution development program of the Larzhansky Lyceum.
Research methods: when studying the theoretical principles of developing
and implementing an educational institution development program, theoretical
research methods were applied, in particular, description, classification,
generalization; to provide organizational and economic characteristics of the
Larzhansky Lyceum and to assess the effectiveness of the development program,
the following methods were used: questionnaire, graphic method, grouping,
generalization; to determine ways to improve the process of developing and
implementing the educational institution's development program, the methods of
questionnaires, descriptions, generalizations, SWOT analysis, PEST analysis, and
classification were used.
The practical value of the qualification work is that the results of the
study and the proposed measures can contribute to increasing the efficiency of the
process of developing and implementing the Larzhansky Lyceum's development
program.
Scope and structure of the work. The qualification work consists of an
introduction, three sections, conclusions, a list of sources and literature used, which
includes 50 items, and appendices. The content of the qualification work is set out
on 75 pages of printed text, which includes 19 figures and 14 tables.
In the first section "Theoretical principles of the development and
implementation of the educational institution development program" the essence
and significance of the development and implementation of the educational
institution development program were clarified, methodological approaches to the
development and implementation of the educational institution development
program were studied, and the methodology for assessing the effectiveness of the
educational institution development program was studied. In the second section
"Audit of the process of developing and implementing the Larzhansky ZZSO
development program" the organizational and economic characteristics of the
Larzhansky ZZSO were presented, the process of developing and implementing the
Larzhansky ZZSO development program was studied, and the effectiveness of the
Larzhansky ZZSO development program was assessed. In the third section
"Improving the process of developing and implementing the educational institution
development program" the foreign experience of developing and implementing the
educational institution development program was studied, diagnostics of the
process of developing and implementing the educational institution development
program were carried out, and a program for improving the development and
implementation of the educational institution development program was
developed.