Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

Педагогічні умови використання арт-терапії як засобу соціалізації дітей молодшого дошкільного віку

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Даниленко, Ірина
dc.contributor.author Danylenko, Iryna
dc.date.accessioned 2025-01-14T09:44:53Z
dc.date.available 2025-01-14T09:44:53Z
dc.date.issued 2024-12-27
dc.identifier.citation Даниленко І. Педагогічні умови використання арт-терапії як засобу соціалізації дітей молодшого дошкільного віку : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 012 Дошкільна освіта. Освітньої програми: Дошкільна освіта. Інклюзивна освіта / Кер. : канд. пед. н., доц. Іванова Д. Г. – Ізмаїл, 2024. – 120 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2240
dc.description ABSTRACT to the qualification work by Iryna Danylenko on the topic Pedagogical Conditions for Using Art Therapy as a Means of Socializing Younger Preschool Children Qualification work for a master's degree in the specialty 012 Preschool Education. Educational program: «Preschool education. Inclusive Education». Izmail State University of the Humanities. Izmail, 2024. The qualification work is devoted to the study of the pedagogical conditions for the use of art therapy as a means of positive socialization of children of primary preschool age. The relevance of the study is due to the fact that the process of socialization is an extremely important stage in the formation of personality, which has a tangible impact on the future success of a person in various types of social interaction. In the conditions of emergencies and rapid changes in modern society, the need to search for new methods and approaches of pedagogical work that would contribute to the early positive socialization of children as much as possible is becoming more acute. Art therapy, as a method of psychological assistance and pedagogical support by means of art, has a significant potential to stimulate emotional development and promote successful social adaptation of children. It helps children express their feelings, experiences and thoughts through creativity, which is especially important during the period of their personal formation. The use of art therapy tools in the educational process of a preschool education institution contributes to the development of children's communication skills, empathy, self-awareness and selfesteem, which are key components of successful socialization. 6 The purpose of the study is to study the pedagogical potential of art therapy tools and the conditions for their effective use to ensure positive socialization of children of primary preschool age. Object of research: the process of socialization of children of primary preschool age. Subject of research: pedagogical conditions for the use of art therapy as an effective means of positive socialization of children of primary preschool age in the educational process, in particular in the direction of developing communication skills, increasing emotional stability and promoting successful social adaptation in the children's team. The content of the qualification work substantiates the theoretical and methodological foundations of the process of socialization of children of primary preschool age in the conditions of a preschool education institution and clarifies the role of art therapy as a pedagogical tool for the successful socialization of a child. Within the framework of experimental work, a program for the use of art therapy tools was developed and tested in order to promote positive socialization of children of primary preschool age, the conditions for its effective implementation in the preschool education institution were determined. Based on the results of the experimental roll, methodological recommendations were developed for teachers and parents on the effective use of art therapy tools in the process of socialization of children of primary preschool age in the conditions of preschool education and family. Experimental base of the study: Communal Institution of Preschool Education of a combined type of Nursery-Kindergarten № 34 “Delfinyatko” in Izmail and Studio for the development and upbringing of preschool children “RAVLYK” of Izmail State University for the Humanities. uk_UA
dc.description.abstract Анотація до кваліфікаційної роботи Даниленко Ірини Педагогічні умови використання арт-терапії як засобу соціалізації дітей молодшого дошкільного віку Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістра за спеціальністю 012 Дошкільна освіта. Освітня програма: «Дошкільна освіта. Інклюзивна освіта». Ізмаїльський державний гуманітарний університет. м. Ізмаїл, 2024. Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню педагогічних умов використання арт-терапії як засобу позитивної соціалізації дітей молодшого дошкільного віку. Актуальність дослідження зумовлена тим, що процес соціалізації є виключно важливим етапом формування особистості, який здійснює відчутний вплив на майбутню успішність людини у різних видах соціальної взаємодії. В умовах надзвичайних ситуацій та стрімких змін сучасного суспільства загострюється необхідність у пошуку нових методів і підходів педагогічної роботи, які б максимально сприяли ранній позитивній соціалізації дітей. Значний потенціал для стимулювання емоційного розвитку та сприяння успішній соціальній адаптації дітей має арт-терапія, як метод психологічної допомоги та педагогічної підтримки засобами мистецтва. Він допомагає дітям виразити свої почуття, переживання та думки через творчість, що є особливо важливим у період їхнього особистісного становлення. Використання арт-терапевтичних засобів в освітньому процесі закладу дошкільної освіти сприяє розвитку комунікативних навичок дітей, емпатії, самоусвідомлення та самооцінки, що є ключовими складниками позитивної соціалізації. 4 Метою дослідження є вивчення педагогічного потенціалу арттерапевтичних засобів та уточнення умов їх ефективного використання для забезпечення позитивної соціалізації дітей молодшого дошкільного віку. Об’єкт дослідження: процес соціалізації дітей молодшого дошкільного віку. Предмет дослідження: педагогічні умови застосування арттерапії як ефективного засобу позитивної соціалізації дітей молодшого дошкільного віку в освітньому процесі, зокрема в напрямку розвитку комунікативних навичок, підвищення емоційної стабільності та сприяння успішній соціальній адаптації в дитячому колективі. У змісті кваліфікаційної роботи обгрунтовано теоретико-методологічні засади процесу соціалізації дітей молодшого дошкільного віку в умовах закладу дошкільної освіти та уточнено роль арттерапії як педагогічного інструменту спряння успішній соціалізації дитини. В рамках дослідноекспнриментальної роботи розроблено та апробовано програму використання арттерапевтичних засобів з метою сприяння позитивній соціалізації дітей молодшого дошкільного віку, визначено умови її ефективного впровадження в закладі дошкільної освіти. За результатами експериментальної ролоти розроблено методичні рекомендації для педагогів і батьків щодо ефективного використання арттерапевтичних засобів у процесі соціалізації дітей молодшого дошкільного віку в умовах закладу дошкільної освіти та сім’ї. Експериментальна база дослідження: комунальний заклад дошкільної освіти комбінованого типу ясла-садок №34 «Дельфінятко» м. Ізмаїл та Студія розвитку і виховання дітей дошкільного віку «РАВЛИК» Ізмаїльського державного гуманітарного університету. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject арттерапія uk_UA
dc.subject соціалізація uk_UA
dc.subject діти молодшого дошкільного віку uk_UA
dc.subject комунікативні навички uk_UA
dc.subject соціальна адаптація uk_UA
dc.subject емоційна стабільність uk_UA
dc.subject art therapy uk_UA
dc.subject socialization uk_UA
dc.subject younger preschool children uk_UA
dc.subject communication skills uk_UA
dc.subject social adaptation uk_UA
dc.subject emotional stability uk_UA
dc.title Педагогічні умови використання арт-терапії як засобу соціалізації дітей молодшого дошкільного віку uk_UA
dc.title.alternative Pedagogical Conditions for Using Art Therapy as a Means of Socializing Younger Preschool Children uk_UA
dc.type Thesis uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу