Короткий опис (реферат):
У статті розглядаються деякі проблемні питання педагогічно доцільного використання інформаційно-комунікаційних технологій в навчальних закладах різного ступеню під час занять з фізичного виховання і на тренуваннях з метою демонстрації навчального матеріалу. Перспективи і обґрунтування такого впровадження робляться на підставі переваг, які надає сучасна комп’ютерна техніка, та з огляду досвіду її використання педагогічними працівниками інших навчальних предметів і дисциплін. Йдеться, насамперед, про підвищення мотивації майбутніх фахівців галузі фізичної культури і спорту застосовувати мультимедійні проектори в своїй педагогічній діяльності.
Суть розробки, основні результати:
The article deals with problematic issues and ways of using information and communication technologies in educational institutions during physical education and training sessions. Prospects and argumentations for such an innovation are made on the basis of the opportunities provided by modern computer technologies. This work is intended to increase the motivation of specialists in the field of physical culture and sports to implement multimedia projectors and screens in their pedagogical activities. The essence of the methodology is to improve the visibility of physical movements, technical skills and tactical actions that students must learn during training. The attractiveness of the proposed methodology for those who are studying is the convenience and habitualness of perception of visual information prepared by the teacher for display. Modern technical and soft ware possibilities allow to presenting the educational material in stages, in dynamics, slowly, from different perspectives with a high degree of detalization, which increases the efficiency of the educational process.