Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

Педагогічна інтернатура - важливий складник вітчизняної системи неперервної освіти фахівця

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кічук, Н.
dc.contributor.author Kichuk, N.
dc.date.accessioned 2019-04-23T09:15:06Z
dc.date.available 2019-04-23T09:15:06Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Кічук Н. Педагогічна інтернатура - важливий складник вітчизняної системи неперервної освіти фахівця / Н. Кічук // Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету : збірник наукових праць. Серія «Педагогічні науки». – Ізмаїл : РВВ ІДГУ, 2018. – Вип. 39. – С. 41-44. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/628
dc.description In modern conditions, when it is generally recognized as a decline in the level of education and professional training of specialists, as well as changesin the teacher’s profession with a significantin crease in the socio-pedagogical requirements for him and his professional activities, theconcept of «life long education» is being up dated. In this regard, interestin such a phenomenonas a pedagogical internship is in creasing. This is a new socio - pedagogical institution and an important linkin the native system of continuous education. The constructive implementation of the competence approach to the training of a specialist, which has developed in the experience of some European countries, is substantiated. Attention is drawn to there sources that are still unused now a days for the formation of competence in both students and practicing teachers in the aspect of studying, generalizing and disseminating advanced pedagogical experience; increasing of this competence has a fundamental importance at all stages of continuing education of a teacher. In this regard, the pedagogical internshipis not an exception. At the sametime, the self-reflection of the established practice gives ground stoassert the crucial importance of the pedagogical internshipinthe professional-pedagogical self­ realization of the specialist, as well asin the development of his professional reflection inthe pedagogical activity. uk_UA
dc.description.abstract Висвітлюються деякі аспекти проблеми становлення професійної ідентичності педагога в умовах педагогічної інтернатури. Обґрунтовується важливість цього ланцюжка вітчизняної системи неперервної освіти на професійно-педагогічну самореалізацію фахівця та його професійну рефлексію у педагогічній діяльності. uk_UA
dc.publisher Ізмаїл : РВВ ІДГУ uk_UA
dc.relation.ispartofseries Педагогічні науки;Вип. 39
dc.subject педагогічна інтернатура uk_UA
dc.subject компетентність uk_UA
dc.subject професійна самореалізація uk_UA
dc.subject професійна рефлексія uk_UA
dc.subject професійна ідентичність uk_UA
dc.subject pedagogical internship uk_UA
dc.subject competence uk_UA
dc.subject professional self-realization uk_UA
dc.subject professional reflection uk_UA
dc.subject professional identity uk_UA
dc.title Педагогічна інтернатура - важливий складник вітчизняної системи неперервної освіти фахівця uk_UA
dc.title.alternative Pedagogical internship is an important part of the national system of the continuing education of a specialist uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу