Короткий опис (реферат):
В сучасній соціолінгвістичній літературі комунікативна компетентність
розглядається як комунікативна активність з наступними компонентами: лінгвістичний,
дискурсивний, прагматичний, стратегічний, лінгвокультурологічний. В контексті
дослідження літературного тексту як засобу формування комунікативної
компетентності останній компонент є головним, так як саме він з ’єднує всі інші,
визначає його характер, зміст та комунікативну цінність, впливаючи на формування
лінгвокультурологічного поля читача.
Зауважимо, що текст як дидактичний засіб є предметом дослідження сучасних
українських та зарубіжних науковців, а саме: А. Науменко, В. Різун, М. Макаров,
Б. Донне, Ж.-Л. Дюффе, М. Крессо, Ж. Моліно, Ж. Гард-Тамін та ін. Дослідники
підкреслюють, що взаємовідношення комунікативних параметрів та їх характеристики,
що визначають функції та естетичну цінність тексту, впливають на сприйняття
тексту читачем та формування його індивідуальності в соціокультурному середовищі.
Центральними функціями, що впливають на сприйняття тексту як продукту
творчої активності автора та читача, на думку Ж.Гард-Тамін, є естетична, когнітивна
та символічна функції, причому весь текст є символ, що відображає соціальні, історичні,
міжособистісні фактори, які впливають на сприйняття тексту читачем як
лингвокультурологічного продукту.
Суть розробки, основні результати:
The article considers communicative characteristics of literary text as means of
linguacultural field formation, reveals interrelations «author - text - reader». Much attention is
devoted to stylistic functions of the text, first of all cognitive and symbolic, introduced into
sientific existence by J. Gard-Tamin.