Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

Рецепція американського повсякдення в романі В.В. Набокова “Лоліта”

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Іордан, Дарія Сергіївна
dc.contributor.author Iordan, Daria
dc.date.accessioned 2022-02-05T16:22:06Z
dc.date.available 2022-02-05T16:22:06Z
dc.date.issued 2022-02-05
dc.identifier.citation Іордан Д.С. Рецепція американського повсякдення в романі В.В. Набокова «Лоліта» : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 014.021 «Середня освіта» освітньої програми «Середня освіта: англійська мова і література» [рукопис] / Кер.: канд.філол.наук, доц. Кискін О.М. - Ізмаїл, 2022. - 91 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1677
dc.description Master’s thesis is a comprehensive analysis of the notion reception as a verbal and figurative form of perception of everyday reality on the basis of heard, seen or perceived by the author. The following issues are revealed in the work: origin and development of the term “reception”, its types; theoretical aspects of the reception of reality in the history of poetics of world literature; reception of Russian and German everyday life in the works of V.V. Nabokov; reception of American everyday life in the novel “Lolita” by V.V. Nabokov; recommendations for studying the reception of images of everyday America in the works included into the curriculum for 10th and 11th forms, approved by the Ministry of Education and Science; model of a lesson on studying the reflection of the reality and ideals of America on the material of a poetry collection “Leaves of Grass” by W. Whitman. By analysing a large array of used literature, publications of modern scholars, literary critical articles, encyclopaedic dictionaries and reference books on literature and the MES curriculum for 10th – 11th forms of standard and profile levels, the notion of “reception” was defined, its practical justification on the basis of literary text and recommendations for studying at school were provided. Interpretation of the term “reception” is related to the concepts of M.P. Kodak, namely “author's consciousness” and “author's position” and tend to the Platonic-Aristotelian theory of mimesis in art, which is significant for distinguishing this concept from postmodern theory, “intertextuality” and “interpretation”. The fundamentals of practical research is the novel “Lolita” by V.V. Nabokov, as well as texts of other literary works of the writer (novels “Masha”, “King, Queen, Knave,” “The Defence,” “Despair,” “Under the sign of the illegitimate” and short stories “The Wood-Sprite,” “Russian Spoken Here,” “Cloud, castle, lake”). All spheres of American everyday life, perceived personally by the author of the novel of “Lolita” during his stay in the United States, are related to the formation of mass culture shaping the consciousness of the American, the spread of consumer ideas and business, innovation in education, including sexual education, lack of stable moral guidelines of youth, imbalance in relationships with nature, philistinism. In accordance with the recommendations of the Ministry of Education and Science on the peculiarities of studying the reception of American reality, an example of lesson plan based on the poem “Song of Myself” by W. Whitman was proposed. Thus, the results of research in the master's thesis will help to identify current trends in the development of scientific research in the field of literary criticism. uk_UA
dc.description.abstract Кваліфікаційна робота є комплексним аналізом рецепції як словесно- образної форми сприйняття повсякденної дійсності на основі почутого, побаченого або усвідомленого автором. У роботі розкрито наступні питання: виникнення та розвиток терміну «рецепція», її види; теоретичні аспекти рецепції дійсності в історії поетики творів світової літератури; рецепція російського та німецького повсякдення в творчості В.В. Набокова; сприйняття американського повсякдення в романі «Лоліта» В.В. Набокова; рекомендації до вивчення рецепції образів повсякденної Америки в творах включених до програм для 10-11 класів, затверджених МОН; модель уроку з вивчення відображення дійсності та ідеалів Америки на матеріалі збірки В. Вітмена «Листя трави». За допомогою аналізу значного масиву використаної літератури, публікацій сучасних науковців, літературно-критичних статей, енциклопедичних словників та довідників з літературознавства та програми МОН для 10-11 класів рівнів стандарт та профільний було визначено поняття «рецепція», надано його практичне обґрунтування на базі творів художньої літератури та рекомендації щодо вивчення в школі. Тлумачення терміну «рецепція» є дотичним до понять М.П. Кодака «авторська свідомість» та «авторська позиція» і тяжіє до платонівсько- аристотелівської теорії мімезису в мистецтві, що є важливим для розмежування даного поняття з постмодерністськими – «інтертекстуальність» та «інтерпретація». Основою практичного дослідження є роман В.В. Набокова «Лоліта», а також тексти інших художніх творів письменника (романи «Машенька», «Король, дама, валет», «Защита Лужина», «Отчаяние, «Под знаком незаконнорождённых» та оповідання «Нежить», «Здесь говорят по-русски», «Облако, озеро, башня»). Всі сфери повсякденного американського життя, сприйнятого автором однойменного роману «Лоліта» особисто під час перебування в США, пов’язані із становленням маскультури, формуючої свідомість тогочасного американця, розповсюдженням ідей споживацтва та комерційною діяльністю, запровадженням новацій у сфері освіти, в тому числі з питань сексуальної освіти, відсутністю стійких моральних орієнтирів молоді, дисбалансом у взаєминах з природою, філістерством. Відповідно до рекомендацій МОН щодо особливостей вивчення рецепції американської дійсності було запропоновано план-конспект уроку на матеріалі поеми В. Вітмена «Пісня про себе» із збірки «Листя трави». Таким чином, результати дослідження в магістерській роботі сприятимуть виявленню сучасних напрямків розвитку наукових розвідок в галузі літературної критики. uk_UA
dc.subject рецепція uk_UA
dc.subject види рецепції uk_UA
dc.subject рецепція дійсності uk_UA
dc.subject рецепція американського повсякдення uk_UA
dc.subject рецепція російської/німецької дійсності uk_UA
dc.subject авторська свідомість uk_UA
dc.subject авторська позиція uk_UA
dc.subject мімезис uk_UA
dc.subject інтертекстуальність uk_UA
dc.subject інтерпретація uk_UA
dc.subject reception uk_UA
dc.subject types of reception uk_UA
dc.subject reception of reality uk_UA
dc.subject reception of American everyday life uk_UA
dc.subject reception of Russian and German reality uk_UA
dc.subject author's consciousness uk_UA
dc.subject author's position uk_UA
dc.subject mimesis uk_UA
dc.subject intertextuality uk_UA
dc.subject interpretation uk_UA
dc.title Рецепція американського повсякдення в романі В.В. Набокова “Лоліта” uk_UA
dc.title.alternative The reception of American everyday life in the novel “Lolita” by V.V. Nabokov uk_UA
dc.type Thesis uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу